Túrázunk, motorozunk!

Egy oldal, ami a barátságról és a motorozásról szól!!! Összeköti azokat az embereket, akiket először csak egy életforma, majd később a barátság is összeköt...

Alpesi túra képalbum

A csapat tagjai!

Új csapat tagunk!

Várható időjárás

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • szemijoe: Sziasztok!!! Mindenkinek, aki olvas bennünket! Sajnos lassan jön a havas, jeges őszi-téli időszak... (2010.11.08. 14:00) Rövid bejegyzés.
  • Koeman: Remélem hamar eljön a jó idő és akkor mehetünk is :) (2010.05.17. 20:56) Régi barátságot élesztet fel egy közös motoros túra!
  • szemijoe: 1/2010-es túránk idejét annyiban pontosítanám, hogy többen jeleztétek, hogy az óriási tömeg, meg m... (2010.03.22. 18:16) AZ első túra pontosabban.
  • szemijoe: Az első menésünkkel kapcsolatban van egy hiba a tervezett térképen, ugyanis visszafelé nem Szob-ná... (2010.03.14. 09:45) Első túránk 2010-ben!
  • szemijoe: Sziasztok!! A közös emil-váltás alapján a motorkiállításra 2010.március 20-án mennénk, szombaton 1... (2010.03.14. 09:38) Motor kiállítás 2010, Budapest

„Hét határon át !”

Koeman 2011.01.10. 22:18

  

avagy

 

10 nap nagybetűs MOTOROZÁS

 

 

 (Osztrák és  Olasz, svájci és francia Alpok, egy kis Dolomitok,

Comói-tó, Bled, - ja és két mini állam -  Monaco és San Marino)

 

 

2. rész   0. nap  „és ami még előtte volt”

 

 

   Az ötlet még akkor pattant ki az agyunkból, amikor 25 éves érettségi találkozónkon, HP (nem nyomtató márka) kóstolgatás közben - a többségében már negyvenhárom-négy körüliek - ,  azaz a „csapat” elhatározta, hogy egy évben egyszer csinálunk egy motoros összejövetelt, csak úgy,valamerre az országban. Nem is a motor, a teljesítmény a fontos, hanem az, hogy huszonév múltán is kíváncsiak vagyunk egymásra, ezért mindegy, hogy robogóval, autóval, motorral vagy csak utasként jönnek velünk társaink.

Nos, ennek első alkalommal az egyébként Komáromban élő Márkyék balatoni nyaralója adott teret még 2009-ben. Ezt követően az elképzeléseket tettek követték, az akkor még csak bérelt motorral kerekező Márky és Joci (aki egyebekben Márky vejkója és haverja is egyben) azóta saját NagyBanditra (így hívják ugyanis a Suzuki GSF 1250 ccm-es nagymotorját) tettek szert.

Már-már a semmiben bízva 2010. januárjában egy épp „nem tudja a tél, hogy mikor is van az ő ideje” szép napos időben +12 fokban telefonál Márky, hogy erre, Esztergom felé van dolga, és ha már Komáromból  itt van a környéken beugrik hozzám. Én még nyugodtan nyitottam ki részére a nagykaput, hogy ha érkezik természetesen kocsival, ne kelljen az „utcán” parkolnia. Na de nem kocsival jött ám és nem is egyedül: amikor megláttam a két Suzuki 1250-es Banditot, egyből nyár lett a szívemben, úgy örültem nekik mintha én kaptam volna. Joci is Márky is egy-egy 2007-es közvetlen befecskendezéses, vízhűtéses, 98 lovas ménessel lovagoltak be.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Joci az új szerzeménnyel 2010.  januárjában Szemiéknél


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az udvarban még látható (jobbra hókupac), hogy azért tél van!

Márky: „na Szemi, ezzel járjuk majd Európát” !


Később aztán elkészült, Jocinak köszönhetően a honlapunk is, a motoros élmények dokumentálására. Már azt hittük, hogy jön a szezon, amikor összeverbuváltam a népet március körül a kissé „lehúzott” „2010-es Motorshow”-ra.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trükkös beléptetéssel sikerült 3 percen belül a 1,5 km-es sor elejére kerülni, így utólag is bocsi érte!

Jót kirándultunk és nyál csorgatva pattantunk egyik kiállítási tárgy nyergéből a másikba. Álmodozva, hogy ez is, meg az is, milyen jó lenne egyszer. Motoros felszerelésemet egy olcsó, de árát meghazudtoló komplett cordura ruházattal egészítettem ki, az utasaimra is gondolva. Ez „tescogazdaságosra sikerült” 3 az 1-ben, mivel a ruha Anikóra és mindkét fiamra, Leventére és Lackóra is stimmel. Na, így kell vásárolni, gondoltam.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lackó is tudja, mitől döglik a légy! Az új CBR 600-as: jól megy a „pulcsimhoz”

 

Tavaszból egyszerűen nem akart nyár lenni, állandó esőzések nehezítették, akadályozták meg a gurulásokat. Akkor még nem tudtuk, hogy az elmúlt 150 év legcsapadékosabb évét fogtuk ki. A motorok nehezen akartak a téli álomból magukhoz térni. Aztán a hetekig tervezett, elhalasztott első túrának beharangozottan, a motorokat és a csapatot is teszteltük első „újmotoros” közös túránkon a Kékesen. Ekkor pontosítottuk tervünket,- ami akkor még csak az, álom-ötlet kategóriát súrolta,- annyiban, ha sikerül, idén egy komolyabbat is menni kéne: talán az Alpokban?? (Kékes túránkat az archivumban olvashatod)

Majdnem, hogy ennyiben is maradt a dolog, mert a tavaszi, de mondhatom nyugodtan, hogy a későbbi nyári időjárás sem akart változni, egyáltalán nem a motorosoknak kedvezett, úgy kellett egy-egy napot „kilőni”, hogy egyáltalán kophassanak egy kicsit a gumik. Márkyék, Jociék a Fertő-tó és a Balaton felé vezető utakon, én a Börzsöny és Cserhát dombjain égettem a szénhidrátot. Így mindenki „magadolgát” végezve pörgetett 1-2 ezrest az órába.

Már-már félő volt, hogy így megy el az év, amikor is elhatároztam, lesz, ami lesz én az augusztusi családi nyaralást követően felveszem a kapcsolatot a többiekkel is, de legalább egy motorossal a „motorozz.hu” oldalról is, aki éppen az Alpokat célozza és társául szegődöm, ha jön velem más, ha nem!

Így kerültem kapcsolatba Demeter Attilával, aki a szlovákiai Rimaszombaton lakik. Attilának konkrét elképzelései voltak, melyet a honlapon egyértelműen kinyilvánított, mind az úti célok, a bejárandó utak, útvonalak és a tempó vonatkozásában.  A neten az alábbiakat olvasva jelentkeztem a meghirdetett túrájára.

A nyers tervet itt találod!

 

A terv kész volt, jó volt, Attilának már volt 2-3 nagyobb, „többezres” tapasztalata is (Észtország, Horvátország, Ausztria), így teljesen megbízhattam benne! Azonnal felvettem a kapcsolatot a „csapat” többi tagjával: Márky, Joci, Koxi, még új tagjainkat is naponta bombáztam Danit és Balázst is, de sajnos más irányú elfoglaltságuk miatt csak Márkyra számíthattam! Mint később kiderült, ő is csak 5-6 napot tudott „meglógni” melóból! (hiába: a nagyság átka!!)


Attila korábbi túráján - a Lett fővárosban - készült képe.

Ha már életre szóló lesz az élmény, akkor azonban ezt másokkal is meg kell osztanom, gondoltam. Kéne egy amatőr videós-műszaki emeber is, így mivel a családból csak nagyobbik fiam Lackó tudott „lógni” a fősuliról, rá gondoltam.  Nem kellett könyörögnöm, hogy velem jöjjön, - mondva, hogy az első héten még úgysem történnek komoly dolgok”, na meg, az se volt utolsó szempont, hogy ő beszél rendesen azaz „hivatalosan” németül és angolul.

Attilával és Márkyval közösen íméleket cseréltünk és már meg is szerveztünk egy „előpróbatúrát”, teljes menetfelszerelésben a Börzsönyön át Hollókőre. Ide csatlakozott még hozzánk Rahó Tomi és haverja is, az 1200 GS –ekkel (ők úgy, mint én szintén a neten jelentkeztek be a túrára csapattársnak), de később, ők lemondták a túrát és helyette Horvátországot, Szlovéniát vállalták.


Három motor – három oszlop.


Demeter Attila és barátja choppereikkel kísértek haza Hollókőről a Bazilikáig.

Időközben elvégeztettem én is a kötelező szervizt, gumikat cseréltem, mert a gyári gumik igen rosszul viselkedtek már kanyarban, így nem akartam két személlyel a szerpentineken a gumi miatt bizonytalanul menni. Később kiderült a Metzeller M3 sporttúra gumija kifogástalan választás volt. Kertvárosban a Prop-Tech-nél szereltettem a gumit (igen megbízható szerviz, csak úgy, mint a bicskei Interat, a márkaszervizem) és itt felrakattam egy prop-tech sajátfejlesztésű sebességfokozat kijelzőt is, amely egyben a 650-es 1,2,3 fokozatának környezetvédelmi tiltását is oldja. Be is igazolódott, hogy az alpesi utakon pont ezekre a fokozatokra és ezekben van szükség a legtöbb nyomatékra.

Ettől a ponttól kezdve felgyorsultak az események, Márkyval szinte naponta beszéltünk: GPS beszerezve, eurót csak később váltunk, mert éppen csúcson jár 290-el, táska?? esőruha?? mi kell még, Te mit pakolsz?? kérdezte Márky, de az indulás előtti napokra, órákra,  percekre szinte minden a helyére került.

Aztán 2010. szeptember 08-án szerda este Rimaszombatról megérkezett Attila hozzánk, Esztergomba. Itt aludt nálunk, hogy reggel ő is kipihenve indulhasson, ne kelljen a +170 km-el kezdenie.  Vacsoránál még kiterítettük a nagytérképet és átfutottuk az útvonalat, azt hiszem mindenben egyetértve, pizza és sör alapozásával tértünk nyugovóra (nem gondolva arra, hogy az 5. napon már rá sem bírunk nézni a pizzára!)

Lackó fiam is izgult már, a videó, fényképező, telefonok és egyéb technikai „kacatok” élesítve várták a reggelt. A család többi tagja is érezte: „egy pár napra magunk maradunk”!

Azt hallottam mástól, hogy ilyen nagyobbacska út előtt bizony nehezebben alszik el az ember, meg talán forgolódik is egy kicsit, az adrenalin csak nem nyugszik a vérben. Nem tudom, pontosan kiben mi játszódik le, de én úgy aludtam, mint a bunda, de az óracsörgés előtt 10 másodperccel keltem, pattantam már kifelé az ágyból, és úgy nekilódultam, hogy a tíz nap alatt is alig tudtam lenyugodni az élményektől. Nem tudom milyen hatású a dopping, mert nem volt hozzá szerencsém, (na, látszik is rajtam) de ez felért egy 10 napos lórúgásnyi szérummal! Szinte még most is hat néha-néha, ha rágondolok.

Érdekes, hogy az előkészület izgalmait követve, az indulást követő percben az embert egyfajta teljes béke, csönd és nyugalom keríti hatalmába, olyan, mint mikor átadod magad valami olyannak, amin nem tudsz már változtatni, uralkodni, és azt mondod magadban, „na jó, akkor most történjen, aminek történnie kell” .

Hát velünk történt, mert reggel útnak indulunk!

 

Ha az előző rész érdekel, akkor katt ide.

folyt.köv.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://turazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr792575394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása