Egy kis info az első napi látványosságokról!
Ausztria Salzburg és Karintia tartományában, Lienztől északra, Zell am Zee és Heiligenblut között a B107-es út egy szakasza. A kifejezetten turisztikai célokra épült út teljes hossza 87 km, amelyből a fizetős szakasz 48 km. Az út 1.500 méter magasságból kiindulva emelkedik a legmagasabb pontjáig a Hochtor alagútnál, amely 2200 méteren van.
Az alpesi út főbb látnivalói a Ferenc József császár magaslatnál (Kaiser-Franz-Josefs-Höhe) megtekinthető Grossglockner, amely 3.798 m magasságával Ausztria legmagasabb hegye, és lábánál Ausztria legnagyobb gleccsere, a Pasterze. Itt egy hatalmas látogató központ épült parkolóházzal, kiállítással, üzletekkel, étteremmel, ahonnan turistautak indulnak a környékre. Érdemes felliftezni a parkoló tetejére és onnan is körülnézni. Egy megálló motorozás közben itt ebéddel együtt minimum két órára tervezhető. A Pasterze gleccser széle az út megépítésekor még csak néhány méterre volt a mai kilátószinttől. Azóta közel 300 métert apadt a jégfolyam és a számítások szerint még 80 év kell ahhoz, hogy teljesen elolvadjon.
A másik kihagyhatatlan állomás az Edelweisspitze kilátócsúcs egy kicsit északabbra, ezen van a Biker Point jelzésű motorosbarát megállóhely. Ide kockaköves hajtűkanyaros keskeny szerpentin vezet fel. A kilátóról letekintve � ha az időjárás engedi � az út hosszan belátható, dél felé mindkét alagút látszik. A kilátást ebben a magasságban már sehol sem zavarják a fák, vagy magasra nőtt növények. Felfelé haladva megfigyelhetjük a vegetáció változását, ahogy a fenyvesek helyét átveszik a füves, sziklás hegyoldalak, majd a növények eltűnnek és végül a csupasz sziklákat is befedi a hó.
Erre utazni akkor igazán akkor nagy élmény, ha napos, időt fogunk ki kevés felhővel. Ilyenkor a táj minden színét megmutatja a mély kék ég keretbe foglalja a hósapkás szürke hegyeket, amelyek alatt zölden hullámzó fennsíkokat és hegyoldalakat szel át a a hosszan kanyargó alpesi út. Az idény elején és végén a zöld területeket befedi a hó és egy ideig magas hó falak közt motorozhatunk.
A Grossglockner alpesi utat kifejezetten a turisztikai célból építették. A projekt 1930-ban, a nagy gazdasági világválság idején vette kezdetét az első robbantással és abban az időben sok munkahelyet teremtett. Sokan beálltak követ törni, mert az útépítők fizetése a tanári fizetések háromszorosa volt. Íme egy példa arra, hogy mihez lehet kezdeni, ha kiürült a kassza és túl sok a munkanélküli. Az útépítés költségvetése 2005-ös pénzre átszámítva 70 millió Euro volt, a kivitelezése félmillióval kevesebb. Az építtetők kezdetben 120 ezer látogatóval számoltak évente, de már az első években is legalább háromszor enyien jöttek. Az út manapság évente 1 millió látogatót fogad, ez Ausztria második leglátogatottabb nevezetessége a Schönbrunni kastély után.